Over Audi Cabriolet
De Audi Cabriolet, geïntroduceerd in 1991, was Audi's eerste moderne, volwaardige cabriolet en een symbool van elegantie en technische verfijning. Gebaseerd op het platform van de Audi 80 (B3), bood de Cabriolet een combinatie van tijdloos design, solide bouwkwaliteit en een open rijervaring. Het model stond bekend om zijn vloeiende lijnen, stijve carrosserie en hoogwaardige materialen, wat het een luxueuze uitstraling gaf.
De Audi Cabriolet was uitgerust met een reeks motoren, variërend van viercilinder benzinemotoren tot krachtige vijfcilinders en later ook V6-motoren. Een van de meest populaire keuzes was de 2,8-liter V6 met 174 pk, die zorgde voor soepele en krachtige prestaties, gecombineerd met een verfijnde rijervaring.
De elektrische softtop van de Audi Cabriolet was goed geïsoleerd, wat resulteerde in een stille en comfortabele rit, zelfs bij hogere snelheden. De aandacht voor detail en de inzet van hoogwaardige technologieën, zoals ABS en later airbags, maakten de Cabriolet een veilige en betrouwbare keuze.
De Audi Cabriolet bleef in productie tot 2000 en werd uiteindelijk opgevolgd door de Audi A4 Cabriolet. Het model blijft echter een klassieker, geliefd om zijn balans tussen stijl, luxe en prestaties in een open auto.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Audi voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Audi accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Audi | Cabriolet (8G7) | 1.8 20_V | Convertible | 1997 | 2000 | Loodvrij (Oct.95/98) | 92 | 57412L |
Audi | Cabriolet (8G7) | 1.9 TDI | Convertible | 1995 | 2000 | Diesel | 66 | 57412L |
Audi | Cabriolet (8G7) | 2.0 16_V | Convertible | 1995 | 1996 | Loodvrij (Oct.95/98) | 103 | 57412L |
Audi | Cabriolet (8G7) | 2.0 E | Convertible | 1993 | 1998 | Loodvrij (Oct.95/98) | 85 | 57412L |
Audi | Cabriolet (8G7) | 2.3 E | Convertible | 1991 | 1994 | Loodvrij (Oct.95/98) | 98 | 57412L |
Audi | Cabriolet (8G7) | 2.6 E | Convertible | 1993 | 2000 | Loodvrij (Oct.95/98) | 110 | 57412L |
Audi | Cabriolet (8G7) | 2.8 E | Convertible | 1992 | 2000 | Loodvrij (Oct.95/98) | 128 | 57412L |