Over Citroen SM
De Citroën SM, geproduceerd van 1970 tot 1975, is een luxe coupé die bekend staat om zijn innovatieve techniek en avant-gardistisch ontwerp. Deze auto markeerde Citroën's ambitie om een topklasse voertuig te creëren dat technologische grenzen verlegde.
De SM werd aangedreven door een 2.7-liter V6-motor, die door Maserati werd geleverd, en produceerde ongeveer 170 pk. Deze motor was gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, en in latere modellen werd een automatische transmissie beschikbaar. De SM was uitgerust met Citroën's beroemde hydropneumatische vering, die ongeëvenaarde rijcomfort en handling bood door de vering en demping automatisch aan te passen aan rijomstandigheden en belasting.
Het ontwerp van de SM was opvallend, met een gestroomlijnde carrosserie en een kenmerkende lange motorkap, wat bijdroeg aan een lage luchtweerstand en een futuristische uitstraling. Het interieur was luxueus en geavanceerd, met hoogwaardige materialen en innovatieve technologieën zoals een geïntegreerd systeem voor de verlichting en verwarming.
Veiligheidsvoorzieningen omvatten een krachtig remsysteem met servo-assistentie en de hydropneumatische ophangingssystemen die hielpen bij het handhaven van stabiliteit en comfort. De Citroën SM blijft een iconische vertegenwoordiger van de technologische vernieuwing in de auto-industrie van de jaren '70.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Citroen voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Citroen accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Citroën | SM | 2.7 | Coupé | 1970 | 1972 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Citroën | SM | 2.7 Injection | Coupé | 1972 | 1974 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Citroën | SM | 2.9 Automatique | Coupé | 1973 | 1974 | Super (Oct.98) | 57024 |