Over Opel Kapitan
De Opel Kapitän, geproduceerd van 1938 tot 1970, was een representatieve luxe sedan van Opel die een belangrijke rol speelde in de geschiedenis van het merk. Het model werd gepositioneerd als een van de topmodellen van Opel, en weerspiegelde de nadruk van het merk op comfort en stijl in de middenklasse.
De eerste generatie, geïntroduceerd in 1938, was uitgerust met een 2,5-liter zes-in-lijn motor die 55 pk leverde. Deze versie had een klassieke, rechte lijn carrosserie en een robuuste constructie. Na de Tweede Wereldoorlog werd de productie hervat met de Kapitän P2 (1948-1954), die een moderner ontwerp en verbeterde motoren bood, waaronder een 2,6-liter motor met 70 pk.
In de jaren ’60 introduceerde Opel de Kapitän als onderdeel van de "Kapitän R" serie, met aanzienlijke upgrades in technologie en comfort. De Kapitän A (1964-1967) en Kapitän B (1967-1970) waren uitgerust met grotere motoren, zoals een 2,8-liter en later een 3,0-liter zes-in-lijn motor met respectievelijk 110 en 130 pk. Deze versies boden ook meer luxevoorzieningen en een verfijnd interieur.
De Opel Kapitän werd in 1970 vervangen door de Opel Admiral en werd herinnerd als een comfortabele en luxueuze optie voor de middenklasse, die bijdroeg aan Opel's reputatie voor degelijkheid en rijplezier.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Opel voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Opel accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Opel | Kapitan | P 2.6 | Saloon | 1958 | 1963 | Super (Oct.98) | 07715 HRN |