Over Reliant Scimitar II
De Reliant Scimitar II, geproduceerd van 1976 tot 1986, is een opvallende sportieve coupé die deel uitmaakt van de Scimitar-reeks van Reliant Motor Company. De Scimitar II stond bekend om zijn stijlvolle ontwerp, praktische gebruiksvriendelijkheid en sportieve prestaties.
Technisch gezien was de Scimitar II uitgerust met een 3.0-liter V6-motor, die oorspronkelijk werd afgeleid van de Ford Cologne V6. Deze motor leverde ongeveer 138 pk, wat de Scimitar II in staat stelde om een maximumsnelheid van ongeveer 120 km/u te bereiken. De motor was gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak, met een optie voor een automatische transmissie in latere modellen.
Het chassis van de Scimitar II maakte gebruik van een staalconstructie met een lichtgewicht glasvezel carrosserie, wat bijdroeg aan een aantrekkelijke kracht-gewichtsverhouding en een responsieve rijervaring. Het voertuig beschikte over een onafhankelijke voorophangingssysteem met MacPherson-veerpoten en een achterwielaandrijving, wat de handling en rijstabiliteit ten goede kwam.
De Scimitar II had een ruim interieur met plaats voor vier personen en bood praktische kenmerken zoals een ruime bagageruimte. Ondanks zijn productie-einde blijft de Reliant Scimitar II een gewaardeerd klassieker voor liefhebbers van sportieve voertuigen vanwege zijn unieke combinatie van stijl en prestaties.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Reliant voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Reliant accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Reliant | Scimitar II | 1.4 1400 | Convertible | 1987 | 1990 | Loodvrij (Oct.95/98) | 54579 | |
Reliant | Scimitar II | 1.8 1800 Ti | Convertible | 1986 | 1990 | Loodvrij (Oct.95/98) | 99 | 54579 |